A célközönséged meghatározása elengedhetetlen a weboldalad elkészítése előtt. Jó, ha látod magad előtt azokat az embereket, akik potenciális ügyfeleid, vásárlóid, klienseid lesznek. Minél többet tudunk róluk, annál pontosabban látjuk az utat, ami elvezet hozzájuk és ami még fontosabb, ami őket elvezeti hozzád.
Készíts elő tollat és papírt, nyiss egy Excel táblát, vagy jegyzetelj ahogy neked jó. A lényeg, hogy gyűjtsd össze az információkat!
- Kinek fog szólni a weboldalad, kik lesznek a látogatóid? Úgy is kérdezhetném, hogy kik a “tipikus” vásárlóid? Tudod csoportosítani őket?
- Milyen problémájukra nyújtasz megoldást? Mire van szüksége az ügyfeleidnek? Mire vágynak?
- Tisztában vannak a fent említett problémával, vagy neked kell rávezetni őket?
- Van-e lehetőségük fizetni a szolgáltatásodért/termékedért?
- Tudsz tanítani nekik valamit, vagy segíteni úgy, hogy nem kell fizetniük érte? Tudsz olyat ajánlani, amit biztosan megengedhetnek maguknak? Amivel nem sokat kockáztat, de megismer téged, a munkádat? Vagyis van csaliterméked?
- Van stratégiád arra, hogy hogyan emeld az érdeklődőid bizalmi szintjét addig, hogy vásárlóvá váljanak?
- Tudsz garanciát vállalni?
- Szeretnéd tovább gondozni a vásárlóidat, hogy visszatérjenek és újra vásároljanak tőled?
- Mik ez erősségeid, mitől vagy különleges, miért éppen téged válasszanak? Meg mered mutatni magad?
- Te milyen irányban szeretnél fejlődni? Mik a rövid- és a hosszútávú terveid?
A konzultációkon ezekre a kérdésekre is megkeressük a választ, hogy az oldalad beváltsa a hozzá fűzött reményeket.